måndag 20 februari 2012

Vad gör du för att ta dig bortom bekvämligheten?

Hur ser en vardagstro som gör skillnad ut i Sverige idag.

Jag letar inte efter hjältar. Jag letar efter goda exempel från vanliga människor som gör vanliga och ovanliga saker i sin längtan efter att följa Jesus.

Min önskan är att detta ska bli en plats där vi inspirerar varandra genom att dela med oss av goda exempel. Mejla och berätta hur du tar dig bortom bekvämligheten, så kommer jag att publicear inlägg här på sidan.

Mitt bidrag till inspiration är boken. Du behöver inte läsa den för att göra inlägg (men du får:) Den finns på http://www.argument.se/. Det finns också ett gratis idéhäfte till boken om man vill läsa den i grupp eller använda den som tema i en församling på www.argument.se/bortom-bekvamligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar