lördag 10 november 2012

Ett annorlunda vardagsliv


Här kommer en hälsning ifrån Nathalie som lever ett annorlunda vardagsliv på båten Elida:



Nathalie Bencic 

Hej!

Kom in på din blogg, och vilken uppmuntran på många sätt. Att få läsa om andra som också vill försöka ta sig bortom det bekväma för att bli mer beroende av Gud. För lite mer än fyra år sedan ledde Gud mig till missionsbåten Elida. Det var inget som egentligen stämde med mina egna planer (knappt fortfarande), men jag har verkligen fått erfara ett liv bortom det bekväma och trygga. Att inte ha en fast lön på fyra år, men ändå ha allt jag behöver. Att arbeta mer än de flesta, mer fortfarande ha mer energi än de flesta. Att inte alltid hinna träffa sina vänner, men fortfarande komma dem nära. Det är exempel på hur mitt liv många gånger varit allt annat än bekvämt, men jag har fått se Gud göra fantastiska saker. Både i mitt egna liv och i andras.
Man kan tycka att det är något extraordinärt, men jag blir mer och mer övertygad om att det är en livsstil jag alltid vill hålla, även efter min tid på Elida. Jag vill leva enkelt, för att kunna ge Gud mer utrymme att verka. Detta min vardag som Jesus kallade mig till, och han kallar dig till saker också. Bejaka det, för livet med Jesus är alltid ett äventyr, vart på jorden det än äger rum.

1 kommentar: